Grupa
za Društvene nauke osnovana je u julu 2013. godine, pod nazivom Grupa
za Društvena istraživanja. Nakon neupsešnog starta grupa se gasi na
četiri meseca i reosniva se u julu 2014. godine.
Oblasti istraživanja Grupe za Društvene nauke mogu se podeliti na sledeći način:
Oblasti istraživanja Grupe za Društvene nauke mogu se podeliti na sledeći način:
1. Sociologija
2. Psihologija
3. Ekonomija
4. Arheologija, antropologija i etnologija
Ukratko o oblastima istraživanja:
1. U pripremi
2. Psihologija
kao skup akademskih, kliničkih i industrijskih disciplina se bavi
proučavanjem, objašnjavanjem i predviđanjem ponašanja, emocija, ljudskih
odnosa i mnogih drugih oblasti ljudskog života i delovanja. Naš
cilj je upoznavanje sa opštim pravcima i paradigmama koje su obeležile
ovu mladu nauku od svog nastanka do danas, kao i čestim sporovima koji
su odlučivale njen razvojni put (kao što su: Frojdov značaj nekada i
sada, uticaj nasleđa i sredina na razvoj, večiti problemi korelacija
među pojavama, tačnije šta je čemu uzrok, odnosno posledica...). Zatim
kroz razne radionice i debate okupiti članove Grupe za društvene nauke
sa članovima drugih grupa. Radionice bi se najčešće bavile pitanjima iz
socijalne psihologije, a debate aktuelnim pitanjima, kao što je
homoseksualnost, psihički poremećaji... U
saradnji sa članovima Podmlatka, kao i druge dece na inicijativu
članova Grupe za Društvene nauke mogu se raditi testovi vezani za
kogitivni razvoj dece određenog uzrasta koristeći se Pijažeovim
testovima ili testovima Vigotskog. Pre toga potrebno je kratko
uponavanje sa osnovnim pojmovima ovih teorija, kao i mogućnost
upoređivanja istih ili odlučivanja samo za jedan od dva načina
ispitivanja dečijeg kognitivnog razvoja.
3. Ekonomija
je, iako vrlo poznata oblast o kojoj svakodnevno slušamo u vestima ili
čitamo u novinama, vrlo složena, sa teorijske strane gledišta vrlo
nepoznata ljudima. Vrlo malo ljudi shvata suštinu i način funkcionisanja
ekonomije. Kroz
predavanja bile bi obuhvaćene sve najvažnije oblasti ekonomije. Suština
bi bila zainteresovane upoznati sa osnovama (principima) ekonomije, a
zatim priču proširiti na konkretnije discipline kao što su makro i mikro
ekonomija, međunarodna ekonomija, nacionalna ekonomija, ekonomska
politika itd. Ovim predavnjima dobila bi se osnovna znanja iz ekonomije. Drugi
deo vezan je više za poslovnu ekonomiju. Tu bi preko predavanja bile
date osnove i teorije. Međutim, kako ovim obuhvatamo menadžent,
marketing i turizam, bilo bi moguce preduzimati konkretne akcije. Kroz
predavanja unapredilo bi se znanje iz pomenutih disciplina, ali to bi
dalo i dobru osnovu za stvaranje novih kadrova koji bi kasnije mogli ući
u Upravni odbor ili Rukovodstvo Društva istraživača (konretno
menadžment). Pod ovim podrazumevamo i analiziranje rada Društva.
Marketing bi omogućio da se stečena znanja primene na promovisanje rada
Društva istraživača, ujedno i svih grupa. Oblast turizma dobro
osmisljena i organizovana mogla bi da predstavlja veliki projekat
čitavog Društva, kroz koji bi se promovisala istorija Valjeva, priroda
valjevskih planina (dobro poznatih članovima Društva) ali i drugih
mesta. Većina ovih aktivnosti zahtevala bi dobru saradnju Grupe za
društvene nauke sa drugim grupama Društva.
4. U pripremi
No comments:
Post a Comment