7/25/2015

Kada postajemo emocionalni?

Emocije čine suštinski deo čovečnosti, i opisuju ih svi, od umetnika do naučnika...

Emocije postoje kako bi bile u našoj službi, ali nekada mogu da nas uvale u nevolju. To može da se desi iz sledeća tri razloga: osećamo i prikazujemo tačnu emociju ali pogrešnim intenzitetom; osećamo odgovarajuću emociju ali je prikazujemo na pogrešan način; ne samo da je naša reakcije prejaka ili da je naš način prikazivanja pogrešan, već mi i osećamo pogrešnu emociju. 

Svet bez androida

Pametni telefoni, satovi, televizori, automobili… Ko zna šta nas još ‘pametno’ čeka u bliskoj budućnosti. Svet o kom sanjarimo gledajući Sci-fi filmove ostvaruje se oko nas polako i neprimetno.

Abortus – ubistvo ili pravo izbora?

Na sudaru etike, sociologije, religije i prava

 


   
Prošlo je mnogo godina otkako je abortus legalizovan u Srbiji, ali i dalje se, i to neretko, mogu čuti polemike da li je tako nešto zaista etički, sociološki, religiozno pa i pravno ispravno. Još uvek je otvoreno pitanje kako dovesti u ravnotežu zaštitu prava jednog živog organizma koji još uvek nije ličnost i suprotnih prava ljudskog bića, koje je kao takvo potpuno razvijeno – majke.

Cosmopolitan, naš novi sistem vrednosti

Dominantne teme i promovisane vrednosti na naslovnim stranama ženskog časopisa Cosmopolitan

Tokom poslednjih petnaestak godina, čitateljima u Srbiji  postali su dostupni brojni strani časopisi, pored tradicionalnih dnevnih i nedeljnih novina. Sticajem okolnosti, zadobili su enormnu popularnost zbog načina pristupa, znatno otvorenijeg i eksplicitnijeg sadržaja, bogatog kolorita i često neskromnog upadljivog sjaja.
Pažnju su, dakle, ovi ne tako veliki štosovi papira najpre stekli od osoba u ranoj adolescenciji, iako je publika za koju su prvenstveno namenjeni znatno starija. O ovoj temi da se polemisati. Ukoliko uzmemo u obzir da se ovakvo štivo jako često pojavljuje na policama devojaka, a neretko i njihovih mlađih sestara, koje se uče po modelu, pravedno je zapitati se kakvu poruku prenosi ovaj popularni medij, kakve dominantne vrednosti ‘’usađuje’’ u glave mladih i da li promoviše neke specifične osobine?